Have an account?

Program-program terkini


PROGRAM FESTIVAL JALANAN

Tarikh : 12 December 2010

Waktu : 10:00 pagi - 02:30 petang

Tempat : Pantai Morib

Larian Kemasyarakatan Pantai Morib

Tarikh : 12 December 2010

Waktu : 07:00 pagi

Tempat : Pantai Morib

Posted by Tegarfishing Club on Wednesday, December 8, 2010 in , ,
Dahulunya Gelanggang sepak takraw ini adalah menjadi tempat tumpuan utama bagi remaja2 untuk beriadah diwaktu2 petang. Walaupun sebahagian besarnya mereka2 ini adalah anak2 jati kampung sendiri, tetapi diatas kemahsyuran gelanggang ini, penduduk2 dari luar kampung juga sudi memeriahkan aktiviti beriadah setiap petang.

Gelanggang sepak takraw ini yang terletak di Kampung Bandar, Telah mengalami zaman akibat kealpaan JKKK kampung terdahulu dalam menjaga kemudahan ini. Gagal menyelengarakan kemudahan disini, menyebabkan anak2 muda mula meninggalkan aktiviti disini & akibatnya gelanggang ini terbiar usang. Dikawasan gelanggang ini yang dahulunya adalah padang2 kecil, telah diganti dengan tanaman2 kontan seperti pisang oleh pihak yang hanya mementingkan keuntungan sendiri. Bertahun2 lamanya dibiarkan keadaan ini berterusan & tiada siapa yang mengambil peduli masalah ini.


Pada pertengahan tahun 2010 ini, diatas kesedaran anak muda kampung yang berwawasan, mengadu permasalahan ini kepada JKKK baru yang dilantik semenjak tahun 2008. Dengan rasa tanggungjawab & perihatinnya kepimpinan baru ini, pihak JKKK kampung Bandar yang diketuai Ketua Kampung Tuan Hj. Abd Razak Jaafar, telah mengeluarkan sedikit dana untuk membaik pulih semula gelanggang yang uzur ini. Selain itu, anak2 muda kampung ini juga memohon peruntukan Dari YB Ahli Parlimen Kuala Langat & juga sumber2 dari Kerajaan Negeri Selangor.


Dengan semangat ingin memajukan infrastruktur kampung. beberapa penduduk kampung bergotong royong untuk menaik taraf semula Gelanggang ini. Walaupun ia mengambil masa berbulan2 untuk disiapkan, tetapi segala masalah dapat diatasi & ia telah siap sepenuhnya pada bulan Oktober 2010. Semenjak ia dibuka semula pada bulan November 2010, hari demi hari anak2 muda kampung mula memenuhi gelanggang ini setiap petang.  Apabila dihari2 cuti pula, semakin ramai yang datang untuk mengembalikan era kegemilangan gelanggang ini.


Semoga dengan baik pulihnya gelanggang ini dapat memberi manfaat kepada ssemua warga kampung Bandar. Jika selama ini anak2 muda banyak membuang masa dengan hanya melepak2 di simpang2 jalan, kini mereka boleh menggunakan gelanggang ini untuk beriadah pada setiap petang.


Terima kasih Kepada JKKK Kampung Bandar, YB Ahli Parlimen Kuala Langat serta Kerajaan Negeri Selangor kerana sudi memberi dana dalam pembinaan semula gelanggang ini. Terima kasih juga kepada semua yang terlibat. InsyaAllah ada rezeki kita akan tambahkan lagi kemudahan disekeliling kawasan gelanggang ini untuk manfaat bersama.
0 Responses to “Gelanggang Sepak Takraw kini menjadi tumpuan setelah diubahsuai.”:

Post a Comment